reresh
captcha
0910-54 54 104
0939-55 55 140
عضویت
ورود به حساب کاربری

ساخت بازی های کامپیوتری

تعداد محصولات موجود در این دسته 44 مورد میباشد .
تعداد مقالات موجود در این دسته 8 مورد میباشد .
  • مقاله

    در تیم اسکرچ بیست نفر با رسنیک و راک در آزمایشگاه مدیا کار می کنند. کار آنها توسط طیفی از کمپین ها، موسسه های خیریه و افراد خیّر حمایت می شود. خیریه اسکرچ در سال 2014 راه اندازی شد که کمک های مالی را جمع آوری می کند و اسکرچ را گسترش می دهد. در سال 2013 اسکرچ نسخه 2 را منتشر کرد. این نسخه اسکرچ به کاربران اجازه می دهد تا پروژه های خود را؛ مستقیما در مرورگر وب ایجاد کنند. گروه اسکرچ هم اکنون بر روی نسل بعدی اسکرچ کار می کنند. رسنیک در جشن 10 سالگی زبان برنامه نویسی اسکرچ در آزمایشگاه مدیا می گوید: ما قصد داریم در ده سال آینده خیلی بیشتر کار کنیم که بسیاری از آنها از ایده ها و پیشنهادات شما می آید. [(img)|1034290346041001B|643|426|scratch-next-version|||center-img|] عرضه نرم افزار اسکرچ نسخه 3 برای سال آینده برنامه ریزی شده است. در نرم افزار اسکرچ نسخه 3 ایجاد پروژه توسط اسکرچرها برای وسایل قابل حمل مانند تبلت و تلفن های همراه در آن راحتتر است. کاسیا چمیلینسکی رهبر محصولات اسکرچ در تیمی که اسکرچ را از ابتدا بازسازی می کند می گوید: ما می خواهیم اینکار را برای هر پلتفرمی انجام دهیم. ما می خواهیم در هر مکانی از جهان در دسترس باشد. حتی جاهایی که اینترنت پر سرعتی ندارند. ما می خواهیم بچه ها بر اساس علایقشان به اسکرچ متصل شوند مانند موسیقی، رقص، فضا و هر چیزی که دوست دارند. باید راه هایی برای اتصال همه بچه ها برای برنامه نویسی و ساختن وجود داشته باشد. اسکرچ نسخه 3 کاربران را به دنیای بیرو شان متصل می کند. از اسکرچ به عنوان یک پلتفرم جهانی برای کد کردن چیزها در زندگی شان استفاده می کنند، مانند کیت ساخت و ساز لِگو، یک سرویس بخش موسیقی، یک پروژه DIY و هر آیتم فیزیکی که استفاده می کنند. چمیلینسکی بر هدف جاری و کلی اسکرچ به اینصورت تاکید دارد که می گوید: بچه ها کجا هستند؟ بچه ها همه جا هستند. ...

    ادامه مطلب...
  • مقاله

    چنانچه مقاله پیکو برد حواس پنجگانه اسکرچ را خوانده باشید پس با این قطعه جذاب و کاربردی آشنا شده اید. اکنون برخی از سنسورهای پیکوبرد را به همراه مثالهایی از هر یک توضیح می دهیم تا شما بتوانید گام به گام با این مقاله پیش روید و بین دنیای واقعی و دنیای کامپیوتر ارتباط برقرار کنید و به شخصیت ها پروژه خود جانی تازه بدهید. برای آغاز کار لازم است که ابتدا؛ نرم افزار اسکرچ را در کامپیوتر خود نصب کنید. چنانچه تاکنون این کار نکرده اید ما برنامه و آموزش نصب آن را در اختیار شما قرار می دهیم. همه چیز در لینک دانلود اسکرچ و آموزش نصب اسکرچ نسخه 2 وجود دارد، پس هرچه سریع تر نسبت به نصب اسکرچ نسخه 2 اقدام کنید!! (: پیکوبرد داری شکل ها و رنگ های متنوعی است و سنسورهای مختلف و بسیار جالبی دارد. از جمله سنسور نور، صدا، حرکت، دکمه و ... که هریک کاربرد خاصی دارند. همگی این سنسور ها وظیفه دارند اطلاعاتی را از دنیای واقعی به درون برنامه اسکرچ منتقل کنند و برنامه اسکرچ با دریافت این اطلاعات همان عملیاتی را انجام می دهد که شما آن را برنامه نویسی کرده اید. پیکوبردهای اسکرچ در رنگ های و طرح های مختلفی تولید شده اند، که در شکل 1) برخی از آن ها نشان داده شده اند. [(img)|1034293340831001B|494|500|Type of picoboard|انواع پیکوبردهای اسکرچ| |center-img|شکل(1) رنگ بندی انواع پیکوبردهای اسکرچ.] انواع سنسورهایی که به صورت پیش فرض در پیکوبردهای اسکرچ وجود دارند در شکل 2) نمایش داده شده اند. در ادامه مقاله ما به معرفی برخی از این سنسورها می پردازیم. [(img)|1034294340831001B|416|282|picoboard sensors|سنسورهای پیکوبرد| |center-img|شکل(2) نمایش ساده ای از سنسور های پیش فرض پیکوبرد اسکرچ.]...

    ادامه مطلب...
  • مقاله

    یکی از هزار اتفاق جهانی که در ماه مه امسال جشن گرفته شد، جشن 10 سالگی اسکرچ، زبان برنامه نویسی و ارتباطات آنلاین بچه ها، در آزمایشگاه مدیا دانشگاه MIT در کشور آمریکا بود. بچه های زیادی در جشن اسکرچ که در ششم ماه سال 2017 در دانشگاه MIT برگزار شد، شرکت کردند، که خیلی از آنها در زمان تولد زبان برنامه نویسی اسکرچ در سال 2007 حتی؛ به دنیا نیامده بودند. [(img)|1034291079731001B|998|498|Scratch-celebration-10years-1|||center-img|] پروفسور پاپرت در بخش LEGO دانشگاه MIT در تیم تحقیقاتی پروفسور میشل رسنیک سرپرست گروه تحقیقاتی آزمایشگاه مدیا Lifelong Kindergarten در مورد توسعه اسکرچ؛ گفت: این بیش از حد انتظار ما بود. ما از اینکه بچه های سراسر دنیا توسط اسکرچ می توانند امتحان کنند، کشف کنند و خودشان را با ابزارهای محاسباتی مطرح کنند واقعا هیجان زده ایم. بچه ها پروژه های اسکرچ را ایجاد کرده و به اشتراک می گذارند، آنها تفکر خلاقانه، دلایل سیستماتیک و کار گروهی را یاد می گیرند، این یک نیاز ضروری برای هر فردی در جامعه امروز است. اسکرچ یک برنامه رایگان برای بچه های 8-16 سال است که توسط آن انیمیشن، بازی، موسیقی و داستان های تعاملی می سازند. در ضمن آنها با بچه هایی که می توانند پروژه هایشان را به اشتراک بگذارند ارتباط آنلاین دارند و با هم همکاری می کنند. در دهه گذشته بیش از 18 میلیون نفر به جامعه آنلاین اسکرچ پیوسته اند، از همه کشورها در سراسر جهان بجز قطب جنوب. برنامه -نویسان اسکرچ بیش از 22 میلیون پروژه را به اشتراک گذاشته اند و در هر روز 30000 پروژه جدید اضافه می کنند. هر ساله در ماه مه، بچه ها، پدر و مادرها و مربیانشان در روز اسکرچ جمع می شوند، با هم دیدار می کنند و اسکرچ و ScratchJr که یک نسخه ساده از اسکرچ برای بچه های 5-7 سال است و در سال 2014 ارائه شد را جشن می گیرند. این ماه در دهمین سالگرد اسکرچ که بیش از 1100 اتفاق دیگر نیز وجود داشت، تقریبا از 70 کشور در جشن اسکرچ شرکت کردند. در ششم ماه مه بیش از 300 بچه، پدر و مادر و معلم از سراسر بوستون و فراتر از آن، در آزمایشگاه مدیا دانشگاه MIT جمع شدند. در ماه گذشته وقتی بلیط ها به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفتند، تنها در مدت 3 ساعت فروخته شدند. [(img)|1034292079731001B|641|426|Scratch-celebration-10years-2|||center-img|] اولین نفری که رسید جوسیلین 16 ساله از ریچموندِ ویرجینیا بود، کسی که یوزرنیم اسکرچ او CrazyNimbus است. او میگوید: اسکرچ درس کامپیوتر ما در مدرسه بود. و من زمانی که دنبال راه حلی برای یادگیری نحوه کدنویسی بودم آن را شناختم جوسیلین وقتی 11 ساله بود زبان برنامه¬نویسی آفلاین را شروع کرد و سال بعد به جامعه آنلاین پیوست. من ابتدا ثبت نام کردم، چرا که می خواستم بازی بسازم ولی بعدا دیدم که چه جامعه هیجان انگیز و مهیجی دارد. انواع چیزها را می ساختم، انیمیشن، داستان، بازی های تعاملی و هر چیزی که به ذهنم می رسید. و یک بازخورد سازنده از سایر برنامه نویسان اسکرچ گرفتم آنها برای من الهام بخش بودند و باعث کامل شدن پروژه های من شدند. دان مارنکیک پدر او می گوید: جوسیلین اساسا یک بچه هنرمند است. اما اسکرچ به او از جنبه تحلیل برای یادگیری علم کامپیوتر، و به عنوان روشی برای نمایش خلاقیت او کمک می کند و مسائلی مانند جنسیت و رقابت در آن مطرح نیست. جوسیلین سال گذشته کمپ اسکرچ Got Tec Richmond را برای تهیه تجهیزات تکنولوژی برای دانش آموزان و معلمان، در منطقه ریچموند راه انداخت. همه شما در جریان چگونگی تغییر اسکرچ در ده سال گذشته بوده اید. ناتالی راسک (Natalie Rusk) که یکی از سازندگان ارشد اسکرچ و نیز یک محقق علمی در آزمایشگاه مدیا است، گفت بچه هایی که روی صندلی نشسته اند و تماشا می کنند، به تصویر گربه خوش یومن که چگونه در همان زمان کامل شد، میخندند. اسکرچ در واقع از بازی سازی لِگو ساخته شد و از کار سیمونر پاپرت استخراج شد. او کسی بود که اعضاء دانشکده را از آزمایشگاه مدیا به دور هم جمع کرد. روسک می گوید: نتایج تحقیقات نشان می دهند که بهترین روش برای آموزش بچه ها چیزهایی است که برای خودشان با معنا باشد. با ساخت ایده های خودشان که به آنها فکر می کنند و آنها را پیاده سازی می کنند. بچه ها چیزهایی را می سازند و می بینند که آیا آن کار شدنی است یا نه؟ آنها آنرا انجام می دهند و بازتاب آنرا از دیگران می گیرند. با ساختن بعضی چیزها که به آنها انگیزه می دهد مشکل را حل می کنند و یاد می گیرند. ...

    ادامه مطلب...
  • مقاله

    کلمه انگلیسی Scratch در زبان فارسی به معنای کشیدن چیزی با دست، حک کردن، ناخن کشیدن، است. اگر به حرکت دست دی جی ها که سازنده آهنگ هستند دقت کرده باشید آن ها با کشیدن دست خود بر روی صفحه دستگاه، سعی می کنند موسیقی های خلاقانه ای بسازند، در زبان برنامه نویسی اسکرچ نیز کار مشابهی صورت می گیرد. برنامه نویس دستورات مختلف اسکرچ را؛ با موس گرفته و به صفحه اسکریپت کشیده و رها می کند و آن ها را به راحتی جا به جا می کند، تا پروژه قشنگ و خلاقانه ای بسازد. [(img)|1034293033731001B|750|500|Scratch-Online-Editor|محیط نرم افزار اسکرچ| |center-img|شکل 1) محیط زبان برنامه نویسی اسکرچ نسخه 2 آنلاین.] زبان برنامه نویسی اسکرچ (Scratch) در ماه می سال ۲۰۰۷ توسط آقای میشل رسنیک دانشمند مطرح دانشگاه MIT آمریکا و مدیر بخش Lifelong Kindergarten طراحی شده و به بازار عرضه گردید. این پروژه با هدف ساخت یک زبان برنامه نویسی ساده مخصوص کودکان 8 تا 16 ساله آغاز شد. بنابراین زبان برنامه نویسی اسکرچ برای آموزش برنامه نویسی به این رده سنی بسیار مناسب است. البته اگر گروه های سنی دیگر در سطح مبتدی قرار دارند و تازه می خواهند آموزش برنامه نویسی را فراگیرند، می توانند یادگیری خود را با این زبان برنامه نویسی آغاز کنند. کودکان با استفاده از این زبان برنامه نویسی می توانند به سادگی بازی های ویدئویی، انیمیشن و یا موسیقی بسازند. شکل 1) محیط نرم افزار اسکرچ نسخه 2 آنلاین را نشان می دهد. [(img)|1034294033731001B|500|375|Scratch-Mitch-Resnick-2|پروفسور میشل رسنیک خالق اسکرچ| |center-img|شکل 2) پروفسور میشل رسنیک خالق زبان برنامه نویسی اسکرچ.] در حال حاضر افراد مختلف در بیش از 150 کشور مختلف جهان از این برنامه استفاده می کنند و برای بیش از 40 زبان زنده ترجمه و بهینه سازی شده است که زبان فارسی نیز یکی از آن ها می باشد. همچنین ده ها هزار نفر از سراسر دنیا نیز در سایت رسمی اسکرچ عضو شده و پروژه های خود را برای تمام برنامه نویسان در نقاط مختلف جهان به اشتراک گذاشته اند. هم اکنون شرکت های بزرگ دنیا که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارند مانند آمازون (Amazon)، گوگل (Google)، گیت هاب (GitHub)، اینتل (Intel)، لِگو (Lego)، و غیره از جمله حامیان اصلی زبان برنامه نویسی اسکرچ می باشند. از جمله مزایای زبان برنامه نویسی اسکرچ نسبت به سایر زبان‌های برنامه نویسی که تاکنون ابداع شده اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: [(style) 1. استفاده از این زبان در دانشگاه‌های هاروارد و برکلی به عنوان زبان برنامه نویسی مقدماتی. | bold] [(style) 2. جلوگیری از اشتباه کردن برنامه نویسان در هنگام ساخت پروژه. | bold] [(style) 3. امکان اجرای پروژه های ساخته شده به صورت آنلاین در وب سایت رسمی اسکرچ. | bold] [(style) 4. دستورات برنامه نویسی مربوط به هر پروژه در دسترس عموم قرار دارد (ویژگی متن باز) | bold] [(style) 5. جلوگیری از توقف اجرای برنامه به دلیل خطاهای زمان ترجمه و اجرا. | bold] [(style) 6. پشتیبانی از بیش از ۴۰ زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی. | bold] [(style) 7. قابلیت اجرا در سیستم عامل های مختلف شامل مکینتاش، ویندوز و لینوکس. | bold] [(style) 8. برخورداری از جامعه ای از کودکان برنامه نویس به تعداد بیش از یک میلیون کودک برنامه نویس. | bold] [(style) 9. ایجاد بستری مناسب برای رشد خلاقیت کودکان و نوجوانان. | bold] [(style) 10. امکان به اشتراک گذاری پروژه های ساخته شده به صورت آنلاین در وب سایت رسمی اسکرچ. | bold] [(style) 11. فراهم بودن امکان برنامه نویسی با سخت افزارهایی نظیر لگو و پیکوبرد در زبان برنامه نویسی اسکرچ. | bold] شما می توانید به صفحه نمونه پروژه های اسکرچ در سایت مارکت 021 بروید و از نمونه بازی ها و انمیشن هایی که با استفاده از زبان برنامه نویسی اسکرچ طراحی و پیاده سازی شده بازدید کنید و در صورت نیاز بر روی هر پروژه کلیک کرده و فایل طراحی پروژه را که شامل دستورات برنامه نویسی اسکرچ است رایگان دانلود نمایید. همچنین شما از طریق آدرس ایمیل scratch@market021.com می توانید با واحد برنامه نویسی اسکرچ در سایت بازار پروژه و آموزش در ارتباط باشید. [(style) لینک های مرتبط با این مقاله | bold] نمونه پروژه های اسکرچ پیکو برد حواس پنجگانه اسکرچ فروش ویژه پیکو برد اسکرچ ...

    ادامه مطلب...
  • مقاله

    در حال حاضر اسکرچ بهترین نرم افزار برای آموزش زبان برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان می باشد. این زبان برنامه نویسی از دستورات ساده ای تشکیل شده و برنامه نویسان می توانند با کشیدن و رها کردن دستورات (drag & drop) و چسباندن آن ها به یکدیگر به سادگی برنامه نویسی کنند. تمام برنامه هایی که با زبان برنامه نویسی اسکرچ نوشته می شوند، تنها با؛ موس و کیبورد کامپیوتر می توانند ارتباط برقرار کنند. به عبارت دیگر کاربران اسکرچ، مقادیر مورد نیاز برنامه های خود را فقط می توانند از طریق موس و کیبورد کامپیوتر دریافت نمایند. سازندگان زبان برنامه نویسی اسکرچ در زمان طراحی این زبان پیش بینی های لازم را برای سخت افزاری های دیگر داشته اند تا علاوه بر موس و کیبورد، سخت افزارهای دیگر نیز بتوانند اطلاعات مورد نیاز برنامه های اسکرچ را تامین کنند. قسمت Add Extension در نرم افزار اسکرچ بیان گر همین موضوع است. با استفاده از این گزینه در نرم افزار اسکرچ، شما می توانید یک سخت افزار جدید را به برنامه های اسکرچ معرفی کنید. یکی از سخت افزارهایی که به صورت پیش فرض در نرم افزار اسکرچ قابل پیکربندی است، پیکو بُرد (PicoBoard) نام دارد. بر خلاف موس و کیبورد که فقط رویدادها و اطلاعات متنی و عددی را به برنامه های اسکرچ وارد می کنند، پیکو بُرد (PicoBoard) می تواند 5 نوع اطلاعات از دنیای واقعی ما را به محیط نرم افزار اسکرچ انتقال دهد. این اطلاعات شامل نور، صدا، ضربه، مقاومت رساناهای الکتریکی و مقدار لغزنده متحرک را به برنامه های اسکرچ وارد کنند. به همین خاطر است که جمله "پیکو بُرد حواس پنجگانه اسکرچ" بهترین و زیباترین عبارت برای تعریف پیکو بُرد می باشد. برنامه های اسکرچ بدون پیکو بُرد هیچ حسی ندارند و همانند یک موجود بی جان هستند که پیکو بُرد به آن ها جان می دهد. پیکو بُرد با مجموعه 5 سنسوری که دارد، نرم افزار اسکرچ را قادر می سازد تا اطلاعات دنیای واقعیِ کاربر را دریافت کرده تا برنامه های ساخته شده بتوانند نسبت به این اطلاعات دریافتی واکنش نشان دهند. هر پیکو بُرد دارای امکاناتی است که در هر یک از آن ها در زیر توضیح داده شده است. 1. دستگیره لغزنده (Slider): از این سنسور برای تشخیص مقدار لغزنده (Slider) استفاده می شود. در برنامه اسکرچ می توان با استفاده از متغیر Slider به این مقدار دسترسی پیدا کرد. 2. سنسور نور (Light Sensor): این سنسور، مقدار نور محیط را تشخیص داده و در سنسور نور در برنامه اسکرچ قرار می¬دهد. 3. دکمه (Button): در پیکوبُردها یک دکمه وجود دارد که معمولا به رنگ زرد است. این دکمه می ¬تواند توسط کاربر فشار داده شود و به این ترتیب می توان فشار داده شدن دکمه توسط کاربر را به برنامه اسکرچ گزارش داد. 4. سنسور صدا (Sound Sensor): این سنسور، مقدار صدای موجود در محیط را تشخیص داده و سنسور صدا را که در برنامه اسکرچ قرار دارد، مقدار دهی می ¬کند. 5. سنسورهای مقاومتی (Resistance Sensors): هر یک از پیکو بُردها دارای 4 سنسور مقاومتی به نام¬ های A,B,C,D هستند. این سنسورها می¬ توانند مقاومت رساناهای الکتریکی را تشخیص دهند. تمام پیکو بُردها دارای سیم های دندانه ای به نام Alligator Clips هستند. از این گیره¬ های دندانه ¬ای برای اتصال رساناهای الکتریکی به سنسورها استفاده می ¬شود به این صورت که قسمت دندانه ¬ای را به رسانای الکتریکی مورد نظر متصل کرده و سر دیگر را به سنسور تشخیص مقاومت که روی پیکو بُرد قرار دارد متصل می¬ کنند تا میزان مقاومت رسانای متصل شده را توسط سنسور اندازه¬ گیری کرده و اطلاعات مربوط به آن را به برنامه اسکرچ تحویل دهند. در شکل 1) سخت افزار پیکو بُرد به همراه تمام امکاناتش نمایش داده شده است. [(img)|1034299481531001B|548|511|Scratch-Picoboard|امکانات پیکو بُرد|left-img|center-img|شکل 1) تصویری از سخت افزار پیکو بُرد به همراه تمام امکانات.] برای شروع کار با نرم افزار اسکرچ بهتر است مقاله دانلود اسکرچ و آموزش نصب اسکرچ را بخوانید. در این مقاله آموزش نصب اسکرچ به صورت گام به گام همراه با عکس از مراحل نصب توضیح داده شده است و لینک دانلود نرم افزار اسکرچ در انتهای این مقاله برای شما قرار داده شده است. هم اکنون برای خرید پیکو بُرد از سایت مارکت 021 می توانید فرم سفارش را تکمیل کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت پیکو بُرد می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. مشاهده تمام نمونه بازی ها و انیمیشن های اسکرچ ...

    ادامه مطلب...
  • مقاله

    برای اینکه بتوانید از نرم افزار اسکرچ بر روی کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید، ابتدا بایستی یک نسخه از آن را در کامپیوتر خود نصب کنید. در این مقاله ما می خواهیم طریقه نصب نرم افزار اسکرچ را همراه با عکس های مختلف از مراحل نصب، به شما آموزش دهیم. مراحل گفته شده را با دقت دنبال کرده تا در کمتر از 5 دقیقه و به سادگی این نرم افزار بر روی کامپیوتر شما ؛ نصب گردد....

    ادامه مطلب...
  • مقاله

    برای اینکه بتوانید از موتور ساخت بازی گیم میکر بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید، ابتدا باید یک نسخه از آن را در کامپیوتر خود نصب کنید. در این مقاله ما می خواهیم طریقه موتور ساخت بازی گیم میکر نسخه 8.1 استاندارد را همراه با عکس های مختلف از مراحل نصب، به شما آموزش دهیم. پروژه هایی که در سایت مارکت 021 گذاشته شده اند با این نسخه از گیم میکر؛ ساخته شده اند بنابراین برای اجرا و تغییر در این پروژه ها، شما ابتدا بایستی نرم افزار گیم میکر نسخه 8 استاندارد را روی کامپیوتر خود نصب کنید. در ادامه ما به آموزش گام به گام نصب نرم افزار گیم میکر به همراه نحوه کرک کردن این نرم افزار می پردازیم. پس از آن که نرم افزار ساخت بازی گیم میکر نسخه 8.1 استاندارد را از سایت مارکت 021 دانلود کرده فایل فشرده را از حالت فشرده خارج کنید. مقاله آموزش خارج کردن فایل ها از حالت فشرده نحوه تبدیل فایل های فشرده به فایل های غیر فشرده را آموزش می دهد و شما می توانید برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید تا با نحوه خارج کردن فایل ها از حالت فشرده آشنا شوید. بر روی فلدر Game-Maker-8.1 دو بار کلیک کنید تا وارد این فلدر شوید. همان طور که در شکل (1) دیده می شود، [(img)|1034290607821001B|800|500|Game-Maker-Setup-exe-1|داخل فلدر گیم میکر 8.1| |center-img|شکل (1) محتویات فلدر Game Maker 8.1.] در فلدر Game Maker 8.1 یک فلدر Patch و دو فایل دیگر وجود دارد. فایل setup.exe برای نصب نرم افزار گیم میکر 8.1 مورد استفاده قرار می گیرد و فایل ww.market021.com یک میانبر برای دسترسی سریع به سایت مارکت 021 می باشد. بر روی فایل Setup.exe دو بار کلیک کنید. پنجره ای همانند شکل (2) بر روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود. [(img)|1034291607821001B|500|400|Agree-Game-Maker-2|متن توافق نامه نرم افزار گیم میکر| |center-img|شکل (2) قبول متن توافق نامه شرکت YOYO GAMES.] متن توافق نامه شرکت YOYO GAMES با مشتریان خود در این صفحه نوشته شده است. در این پنجره روی دکمه I Agree کلیک کنید. پنجره ای همانند شکل (3) برای شما نمایش داده می شود. گزینه های تیک زده شده را قبول کنید و بدون تغییر در آن ها دکمه Next را کلیک کنید. [(img)|1034292607821001B|500|400|Choose-Component-Game-Maker-3|انتخاب اجزای مورد نظر برای نصب نرم افزار گیم میکر| |center-img|شکل (3) پنجره انتخاب اجزای قابل نصب در برنامه گیم میکر.] پس از این که بر روی دکمه Next کلیک کردید، پنجره ای همانند شکل (4) برای شما نمایش داده می شود. در این پنجره مسیر نصب نرم افزار گیم میکر در قسمت Destination Folder مشخص شده است. اگر می خواهید مسیر نصب نرم افزار را تغییر دهید روی دکمه Browse… کلیک کنید. پیشنهاد ما این است که مسیر پیش فرض نصب نرم افزار گیم میکر را تغییر ندهید و روی دکمه Install کلیک کنید. [(img)|1034293607821001B|500|400|Destination-Path-Game-Maker-4|تعیین مسیر نصب نرم افزار گیم میکر| |center-img|شکل (4) تعیین محل نصب نرم افزار گیم میکر.] پس از این که روی دکمه Install کلیک کردید مدتی منتظر بمانید تا نرم افزار بر روی کامپیوتر شما نصب شود. در صورتی که نرم افزار ساخت بازی گیم میکر با موفقیت بر روی کامپیوتر شما نصب شود پنجره ای مطابق شکل (5) بر روی مانیتور شما نشان داده می شود. [(img)|1034294607821001B|500|400|Install-Complete-Game-Maker-5|موفقیت آمیز بودن نصب نرم افزار گیم میکر| |center-img|شکل (5) پنجره تایید نصب موفقیت آمیز گیم میکر بر روی کامپیوتر.] در این پنجره اعلام شده است که نصب نرم افزار گیم میکر با موفقیت انجام شد. بر روی دکمه Next کلیک کنید. پنجره ای مطابق شکل (6) برای شما نمایش داده می شود که در آن اعلام شده است مراحل نصب نرم افزار گیم میکر بر روی کامپیوتر شما به پایان رسید. [(img)|1034295607821001B|500|400|Finish-Setup-Game-Maker-6|پایان مراحل نصب نرم افزار گیم میکر| |center-img|شکل (6) پنجره نمایش دهنده پایان مراحل نصب نرم افزار ساخت بازی گیم میکر.] در این پنجره شما تیک گزینه Start GameMaker را بردارید. این گزینه به شما اعلام می کند که پس از زدن دکمه Finish نرم افزار گیم میکر اجرا می شود. اما از آن جایی که برای استفاده از نرم افزار ابتدا باید آن را کرک (Crack) نمایید، تیک این گزینه را بر دارید تا پس از زدن دکمه Finish نرم افزار گیم میکر اجرا نشود که بتوانید به سادگی مراحل کرک کردن نرم افزار را انجام دهید. پس از این که تیک گزینه Start GameMaker را برداشتید روی دکمه Finish کلیک کنید....

    ادامه مطلب...
  • مقاله

    در این مقاله ما قصد داریم آموزش نصب نرم افزار ساخت بازی Snap یا همان BYOB سابق را به شما آموزش دهیم. نصب نرم افزار BYOB همانند بسیاری از نرم افزرهای کامپیوتری ساده و راحت است. کافیست مراحلی که در ادامه این مقاله همراه با عکس توضیح داده شده است را انجام دهید تا در کمتر از 5 دقیقه بتوانید نرم افزار ساخت بازی BYOB را بر روی کامپیوتر خود؛ نصب کنید. در ابتدا فایل نصب برنامه با نام BYOB-3-Setup.rar را که به فشرده شده است، از سایت مارکت 021 دانلود کرده و سپس این فایل نصب را از حالت فشرده خارج کنید. در صورتی که نمی دانید فایل ها را چه طور از حالت فشرده خارج کنید، بایستی ابتدا مقاله آموزش خارج کردن فایل ها از حالت فشرده مطالعه نمایید. پس از آن که فایل فشرده شده BYOB-3-Setup.rar را از حالت فشرده خارج نمودید، به داخل فلدر BYOB-3-Setup رفته و بر روی فایل BYOB-Setup.exe دو بار کلیک کنید. پنجره ای همانند شکل (1) بر روی مانیتور شما نمایش داده می شود. [(img)|1034290847821001B|471|331|Wellcome-To-Setup-BYOB-Software-1|تعیین مسیر نصب| |center-img|شکل (1) پنجره تعیین مسیر نصب نرم افزار BYOB نسخه 3.1.] برنامه BYOB در محلی از کامپیوتر شما که آدرس آن در قسمت Destination Folder نوشته شده نصب می شود. چنان چه مایل هستید محل نصب نرم افزار BYOB را تغییر دهید، بر روی دکمه Browse… کلیک کنید. پیشنهاد ما این است که مسیر نصب پیش فرض برای نرم افزار BYOB را تغییر ندهید و اجازه دهید این برنامه در درایوی که ویندوز شما در آن قرار دارد، نصب گردد. بر روی دکمه Install کلیک کنید. پس از کلیک کردن روی دکمه Install پنجره ای همانند شکل (2) بر روی مانیتور شما ظاهر می شود. [(img)|1034291847821001B|472|334|Installing-BYOB-Software-2|آغاز فرایند نصب نرم افزار BYOB| |center-img|شکل (2) آغاز فرایند نصب نرم افزار BYOB بر روی کامپیوتر.] پنجره باز شده در شکل (2) نشان می دهد که نصب برنامه BYOB بر روی کامپیوتر شما آغاز شده است. در فرایند نصب فایل های مورد نیاز برنامه به صورت پیش فرض در مسیر C:\BYOB قرار می گیرند. همچنین برخی از تنظیمات مربوط به این برنامه در ریجستری ویندوز شما ثبت می شود. پس از این که روی دکمه Install کلیک کردید، بایستی مدت زمان کوتاهی منتظر بمانید تا فایل های مورد نیاز برنامه نصب شوند. هنگامی که نصب برنامه BYOB تمام شود، وضعیت پنجره ای که در شکل (2) نمایش داده شده است به حالتی که در شکل (3) مشاهده می شود، تغییر می کند. [(img)|1034292847821001B|463|336|Successfull-Setup-BYOB-Software-3|پایان نصب نرم افزار BYOB| |center-img|شکل (3) اتمام فرایند نصب نرم افزار BYOB نسخه 3.1.] در این حالت نصب برنامه BYOB نسخه 3.1 تمام شده است بنابراین برای بستن پنجره نصب برنامه بایستی بر روی دکمه Close کلیک نمایید. در صورتی که برنامه با موفقیت و بدون خطا بر روی سیستم کامپیوتری شما نصب شده باشد، فایل اجرایی برنامه با نام BYOB روی دسکتاپ شما قرار می گیرد که برای اجرا شدن نرم افزار بایستی بر روی این فایل اجرایی دو بار کلیک کنید. پس از دانلود نرم افزار بایوب (BYOB)، شما می توانید بازی ها و انیمیشن های تهیه شده در محیط بایوب را از طریق لینک زیر بازدید کرده و در صورت نیاز هر یک از نمونه پروژه های بایوب را رایگان دانلود نمایید. مشاهده تمام نمونه بازی ها و انیمیشن های بایوب (BYOB) ...

    ادامه مطلب...
عضویت در خبرنامه
refresh
captcha

طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت نمایشگاه مجازی

Copyright © 2016 market021.com All rights reserved