reresh
captcha
0910-54 54 104
0939-55 55 140
عضویت
ورود به حساب کاربری

جشن 10 سالگی زبان برنامه نویسی اسکرچ

یکی از هزار اتفاق جهانی که در ماه مه امسال جشن گرفته شد، جشن 10 سالگی اسکرچ، زبان برنامه نویسی و ارتباطات آنلاین بچه ها، در آزمایشگاه مدیا دانشگاه MIT در کشور آمریکا بود. بچه های زیادی در جشن اسکرچ که در ششم ماه سال 2017 در دانشگاه MIT برگزار شد، شرکت کردند، که خیلی از آنها در زمان تولد زبان برنامه نویسی اسکرچ در سال 2007 حتی؛ به دنیا نیامده بودند.

Scratch-celebration-10years-1

پروفسور پاپرت در بخش LEGO دانشگاه MIT در تیم تحقیقاتی پروفسور میشل رسنیک سرپرست گروه تحقیقاتی آزمایشگاه مدیا Lifelong Kindergarten در مورد توسعه اسکرچ؛ گفت: این بیش از حد انتظار ما بود. ما از اینکه بچه های سراسر دنیا توسط اسکرچ می توانند امتحان کنند، کشف کنند و خودشان را با ابزارهای محاسباتی مطرح کنند واقعا هیجان زده ایم. بچه ها پروژه های اسکرچ را ایجاد کرده و به اشتراک می گذارند، آنها تفکر خلاقانه، دلایل سیستماتیک و کار گروهی را یاد می گیرند، این یک نیاز ضروری برای هر فردی در جامعه امروز است. اسکرچ یک برنامه رایگان برای بچه های 8-16 سال است که توسط آن انیمیشن، بازی، موسیقی و داستان های تعاملی می سازند. در ضمن آنها با بچه هایی که می توانند پروژه هایشان را به اشتراک بگذارند ارتباط آنلاین دارند و با هم همکاری می کنند. در دهه گذشته بیش از 18 میلیون نفر به جامعه آنلاین اسکرچ پیوسته اند، از همه کشورها در سراسر جهان بجز قطب جنوب. برنامه -نویسان اسکرچ بیش از 22 میلیون پروژه را به اشتراک گذاشته اند و در هر روز 30000 پروژه جدید اضافه می کنند.

هر ساله در ماه مه، بچه ها، پدر و مادرها و مربیانشان در روز اسکرچ جمع می شوند، با هم دیدار می کنند و اسکرچ و ScratchJr که یک نسخه ساده از اسکرچ برای بچه های 5-7 سال است و در سال 2014 ارائه شد را جشن می گیرند. این ماه در دهمین سالگرد اسکرچ که بیش از 1100 اتفاق دیگر نیز وجود داشت، تقریبا از 70 کشور در جشن اسکرچ شرکت کردند.

در ششم ماه مه بیش از 300 بچه، پدر و مادر و معلم از سراسر بوستون و فراتر از آن، در آزمایشگاه مدیا دانشگاه MIT جمع شدند. در ماه گذشته وقتی بلیط ها به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفتند، تنها در مدت 3 ساعت فروخته شدند.

Scratch-celebration-10years-2

اولین نفری که رسید جوسیلین 16 ساله از ریچموندِ ویرجینیا بود، کسی که یوزرنیم اسکرچ او CrazyNimbus است. او میگوید: اسکرچ درس کامپیوتر ما در مدرسه بود. و من زمانی که دنبال راه حلی برای یادگیری نحوه کدنویسی بودم آن را شناختم جوسیلین وقتی 11 ساله بود زبان برنامه¬نویسی آفلاین را شروع کرد و سال بعد به جامعه آنلاین پیوست. من ابتدا ثبت نام کردم، چرا که می خواستم بازی بسازم ولی بعدا دیدم که چه جامعه هیجان انگیز و مهیجی دارد. انواع چیزها را می ساختم، انیمیشن، داستان، بازی های تعاملی و هر چیزی که به ذهنم می رسید. و یک بازخورد سازنده از سایر برنامه نویسان اسکرچ گرفتم آنها برای من الهام بخش بودند و باعث کامل شدن پروژه های من شدند. دان مارنکیک پدر او می گوید: جوسیلین اساسا یک بچه هنرمند است. اما اسکرچ به او از جنبه تحلیل برای یادگیری علم کامپیوتر، و به عنوان روشی برای نمایش خلاقیت او کمک می کند و مسائلی مانند جنسیت و رقابت در آن مطرح نیست. جوسیلین سال گذشته کمپ اسکرچ Got Tec Richmond را برای تهیه تجهیزات تکنولوژی برای دانش آموزان و معلمان، در منطقه ریچموند راه انداخت.

همه شما در جریان چگونگی تغییر اسکرچ در ده سال گذشته بوده اید. ناتالی راسک (Natalie Rusk) که یکی از سازندگان ارشد اسکرچ و نیز یک محقق علمی در آزمایشگاه مدیا است، گفت بچه هایی که روی صندلی نشسته اند و تماشا می کنند، به تصویر گربه خوش یومن که چگونه در همان زمان کامل شد، میخندند.

اسکرچ در واقع از بازی سازی لِگو ساخته شد و از کار سیمونر پاپرت استخراج شد. او کسی بود که اعضاء دانشکده را از آزمایشگاه مدیا به دور هم جمع کرد.

روسک می گوید: نتایج تحقیقات نشان می دهند که بهترین روش برای آموزش بچه ها چیزهایی است که برای خودشان با معنا باشد. با ساخت ایده های خودشان که به آنها فکر می کنند و آنها را پیاده سازی می کنند. بچه ها چیزهایی را می سازند و می بینند که آیا آن کار شدنی است یا نه؟ آنها آنرا انجام می دهند و بازتاب آنرا از دیگران می گیرند. با ساختن بعضی چیزها که به آنها انگیزه می دهد مشکل را حل می کنند و یاد می گیرند.

فلسفه زبان برنامه نویسی اسکرچ

فلسفه زبان برنامه نویسی اسکرچ یادگیری بوسیله ساختن است. به همین خاطر در روز جشن 10 سالگی اسکرچ، شرایطی مهیا شده بود که بچه ها و بزرگترهاشان بتوانند هر تعداد از 15 فعالیت علمی مورد نظرشان را امتحان کنند. در میان آنها کوکی های محاسباتی خوراکی ، بررسی الگوهای نور با اسکرچ، نسخه اسکرچ جی آر (ScratchJr) برای بازی بچه ها و هیولاهای موزیکال طراحی و چاپ می شود. در طول این اتفاق یک صفحه نمایش بزرگ کارتهای ویدئویی را نشان داد که اسکرچرها در جشن دهمین تولد اسکرچ درست کرده بودند.

Scratch-celebration-10years-3

والتر 9 ساله از سالتر، علاقه بخصوصی به صحبت و به اشتراک گذاری فعالیت هایش دارد، پروژه های خود را به بچه ها ارائه می دهد و از شنوندگان بازخورد می گیرد. یوزر نیم والتر، از وقتی که او در سپتامبر گذشته اسکرچ کار می کند، wers90 است. این خیلی جالبه. من گاهی انیمیشن می سازم اما اغلب اوقات دوست دارم که بازی درست کنم. زمانی که من بزرگتر شدم کارهای دیگری با زبان برنامه نویسی انجام خواهم داد، احتمالا اسکرچ هنوز هم زبان سرگرم کننده من باشد. او از ماه گذشته شروع به آموزش به خواهر 4 ساله اش کرده است حالا خواهرش می تواند انیمیشن هایی با موزیک های ضبط شده ایجاد کند. مادرشان، جین لاین، برنامه نویس است، او نیز خیلی با این قضیه درگیر شده است. هر سه آنها انیمیشن های موزیکال می سازند، آنها باند پروژه های اسکرچ نامیده می شوند.

گابریل 8 ساله از حوالی بلامونت، ماساچوست، با یوزرنیم eyeball. او فعالیت بازی نور را در روز اسکرچ امتحان کرد

او توضیح می دهد که چگونه توانسته سایه را ایجاد کند و برای تغییر رنگ نور برنامه نویسی کند. او می گوید: من رییس آن هستم، با اسکرچ این کار را زیاد میتوانی انجام دهی. کامرون دوست هفت ساله او، a.k.a. kingcamster اسکرچ، می گوید چیز مورد علاقه او در اسکرچ اینست که من طبق نظر خودم بازی خودم را می سازم. کامرون و گابریل می گویند که از جامعه آنلاین اسکرچ لذت می برند.

سافیا از کمبریج 11 ساله با یوزرنیم 11bellasings با استفاده از اسکرچ برای کودکان موافق است. آنرا به عنوان یک فضای محترمانه توصیف می کند. اگر سایر اسکرچرها پروژه من را بدون اجازه تغییر دهند من عصبانی می شوم، ولی چنین اتفاقی نمی افتد. معمولا آنها می گویند: این در مورد چیه؟ و سپس کمک می کنند که من پروژه ام را تغییر دهم. این خیلی جالب است چرا که یک کار گروهی است.

سایر بچه ها می گویند که تسلط بر اسکرچ به سایر درسهای مدرسه شان نیز کمک کرده است. اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده اند، آنها در مسائل و ایده های جدید شیرجه می زنند و همکاری را یاد می گیرند. آشا تال مادر سوفیا می گوید: آموزش بچه ها چیزیست که او در مورد اسکرچ دوست دارد تنها استفاده از تکنولوژی نیست. آنها واقعا می توانند هر چیزی را که می خواهند، بسازند و تغییر دهند. این راهی ساده برای برنامه نویسی است.

عضویت در خبرنامه
refresh
captcha

طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت نمایشگاه مجازی

Copyright © 2016 market021.com All rights reserved