0910-54 54 104
0939-55 55 140

بازی Kill The Spaceships

برای اجرای این بازی در سیستم خود بایستی یک قطعه پیکوبرد (Picoboard) در اختیار داشته باشید. پیکو برد حواس پنجگانه اسکرچ است چرا که امکان دریافت اطلاعات بیشتر از دنیای واقعی را برای اسکرچ فراهم می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید پیکوبردهای اسکرچ در سایت بازار پروژه و آموزش می توانید از محصول فروش ویژه پیکو برد اسکرچ در سایت ما بازدید کرده تا اطلاعات بیشتری درباره قیمت فروش پیکوبرد و انواع آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.یکی از بازی های جالبی که با پیکوبردهای (Picoboard) اسکرچ قابل اجرا است، بازی کشتن سفینه های فضایی (Kill The Spaceships) نام دارد. این بازی بسیار ساده است و در حیت سادگی سناریو جذابی دارد که برنامه نویسان اسکرچ می توانند از سناریو این بازی ایده گرفته و نسخه های بعدی این بازی را بسازند. این بازی جذاب فقط از دو قابلیت اسلایدر (slider) و دکمه (button) که در پیکوبردهای اسکرچ قرار دارند، استفاده می کند که در ادامه هریک از این دو قابلیت را مورد بررسی قرار خواهیم دید.شخصیت اصلی در این بازی سفینه فضایی ship است. بازیکن ماموریت دارد که سفینه بازی را به سمت راست و چپ حرکت دهد و با زدن تیر سفینه های فضایی دیگر را از بین ببرد. بر روی شخصیت ship کلیک کرده و به تب  script می رویم تا دستورات برنامه نویسی نوشته شده برای این شخصیت را مورد بررسی قرار دهیم. همان طور که مشاهده می کنید وظایف این شخصیت با دو رویداد when I received you won و when Green flag clicked اجرا می شوند. زمانی که این شخصیت پیام you won را دریافت می کند با دستور hide مخفی می شود.وظایف اصلی این شخصیت با کلیک بازیکن روی پرچم سبز شروع به اجرا می شوند. بعد از اینکه بازیکن بر روی پرچم سبز کلیک کرد، شخصیت ship با دستور show نمایش داده شده و سپس در موقعیت مناسبی قرار می گیرد. سپس نوبه به اجرای حلقه تکرار forever می رسد. این حلقه تکرار بی نهایت بار دستورات داخل خودش را اجرا می کند. حال باید بررسی کنیم چه دستوراتی داخل این حلقه تکرار نوشته شده اند و هریک از این دستورات چه عملیاتی انجام می دهد؟!!در ابتدای حلقه تکرار یک دستور شرطی به نام if-else قرار گرفته است. این دستور شرطی بسیار ساده است و مقدار اسلایدر پیکوبرد اسکرچ را بررسی می کند. اگر مقدار اسلایدر که توسط بازیکن تنظیم می شود کمتر از 50 باشد سفینه به سمت چپ می رود در غیر این صورت اگر مقدار اسلایدر بیشتر از 50 باشد، سفینه بازیکن به سما راست خواهد رفت. بعد از دستور if-else یک دستور شرطی قرار داده شده است که بررسی می کند اگر دکمه button که روی پیکوبرد اسکرچ قرار دارد، توسط بازیکن فشار داده شده است، عمل شلیک سفینه به سمت دشمن انجام شود.اگر به دستورات برنامه نویسی نوشته شده در شخصیت صحنه نمایش (stage) نگاه کنید، متوجه می شوید که بازی زمانی تمام می شود که رکورد بازیکن به عدد 5 برسد. به عبارت دیگر هر بار که بازیکن بتواند یکی از سفینه های دشمنان را نابود کند یک امتیاز می گیرد و زمانی که امتیازات بازیکن به 5 برسد، بازی متوقف خواهد شد و یک پیام شما برنده شده اید نمایش داده می شود.به این ترتیب با بررسی دستورات این برنامه شما توانستید نحوه ارتباط برقرار کردن با دکمه و اسلایدر موجود در پیکوبرد اسکرچ را یاد بگیرید. برای دانلود رایگان نمونه برنامه های نوشته شده به زبان برنامه نویسی اسکرچ کافیست در سایت مارکت 021 قسمت نمونه پروژه های اسکرچ بازدید نمایید.برای آغاز کار نصب نرم افزار اسکرچ بر روی سیستم خود می توانید مقاله دانلود اسکرچ و آموزش نصب اسکرچ را مطالعه کرده و این نرم افزار را از طریق لینک دانلود که در آخر مقاله برای شما قرار داده شده است، دانلود نمایید.همچنین چنان چه پروژه ای در زمینه اسکرچ تولید کرده اید، می توانید پروژه خود را از طریق آدرس پست الکترونیکی scratch@market021.com برای مار ارسال کرده تا ما پس از بررسی آن را با نام خودتان در سایت مارکت 021 قرار دهیم.
اطلاعات پروژه
کد محصول : 60026
عنوان پروژه :بازی Kill The Spaceships
ابزار ساخت :
سازنده بازی :
  • scratch.mit.edu
اطلاعات مالی
قیمت :0
سهم موسسه خیریه :مبلغی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.
سهم سایت : مبلغی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.
سهم صاحب پروژه : مبلغی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.
کمک به خیریه
اطلاعات دانلود
لینک دانلود :
حجم فایل : -
رمز فایل فشرده :
امور مالی
عضویت در خبرنامه
captcha

طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت مارکت 021

Copyright © 2016 market021.com All rights reserved