0910-54 54 104
0939-55 55 140

بازی Click Me

این پروژه بازی که در نرم افزار اسکرچ ساخته شده است، سناریوی ساده و جالبی دارد. به این صورت که در این بازی بازیکن 45 ثانیه فرصت دارد تا بر روی آدمک کوچکی که در صفحه نمایش قرار دارد کلیک کن. در هر ثانیه از بازی، موقعیت قرارگیری آدمک در صفحه نمایش تغییر می کند که همین مورد باعث سخت تر شدن بازی می شود. در ادامه ما دستورات این بازی که توسط یکی از کاربران سایت طراحی شده را مورد تحلیل قرار می دهیم.در این بازی فقط از یک اسپریت با نام Boy5 استفاده شده است. در لیست شخصیت های اسکرچ بر روی این اسپریت کلیک کرده و به تب Script می رویم تا لیست دستورات برنامه نویسی اسکرچ را باهم بررسی کنیم. همان طور که مشاهده می شود در قسمت اسکریپت های مربوط به این اسپریت 3 اسکریپت مختلف وجود دارد. ساده ترین اسکریپت نوشته شده برای این اسپریت (شخصیت) با کلیک شدن روی اسپریت پسر بچه کار خود را آغاز می کند. وقتی که بازیکن روی شخصیت پسر بچه کلیک کند رویداد when this sprite clicked رخ می دهد. بعد از رخ دادن این رویداد دستور if timer > 0 توسط موتور برنامه نویسی اسکرچ بررسی می شود. اگر مقدار متغیر (ظرف) timer بیشتر از صفر باشد یعنی بازیکن هنوز زمان برای ادامه بازی داشته باشد، یکی به مقدار رکورد بازیکن که در ظرف score قرار دارد، اضافه می شود. دلیل این بررسی آن است که وقتی بازی تمام شد و زمان بازیکن به 0 رسید، بازیکن دیگر با کلیک روی شخصیت پسر بچه نتواند به امتیاز خود اضافه کند.بازی با رخ دادن رویداد when space key pressed آغاز می شود. به عبارت دیگر وقتی بازیکن دکمه space کیبورد خود را فشار دهد، بازی شروع می شود. در یکی از اسکریپت هایی که با دکمه space شروع می شود، طراح بازی، یک زمان سنج را پیاده سازی کرده است. به همین دلیل مقدار 45 با دستور set timer to 45 به ظرف timer داده شده است. سپس یک حلقه تکرار repeat 45 استفاده شده است تا 45 بار دستورات درون خودش را اجرا کند. اما این دستورات که درون این حلقه تکرار استفاده شده اند، چه کاری انجام می دهند؟ دستور change timer by -1 با هر بار اجرای حلقه تکرار repeat یکی از مقدار ظرف timer کم می کند. دستور wait 1sec هم مقدار 1 ثانیه اجرای حلقه repeat را به تاخیر می اندازد. با توجه به این که اجرای حلقه های تکرار توسط اسکرچ بسیار سریع صورت می گیرد، اگر دستور wait 1 secs استفاده نشود مقدار ظرف timer در همان شروع بازی توسط تکرارهای بسیار سریع حلقه repeat صفر می شود. برای شروع کار با اسکرچ می توانید مقاله دانلود اسکرچ و آموزش نصب اسکرچ را مطالعه نمایید.شما می توانید پروژه های خود را که با اسکرچ ساخته اید، از طریق ایمیل scratch@market021.com برای ما ارسال کنید تا ما پس از بررسی و نوبت دهی به پروژه اسکرچ شما آن را در سایت مارکت 021 دات کام منتشر کنیم.همچنین کاربرانی که علاقه به نوشتن سناریو بازی دارند، می توانند سناریوهای خود را برای ما ارسال کنند تا ما سناریو بازی آن ها را بررسی کرده و با اسکرچ یا دیگر نرم افزارهای ساخت بازی، سناریو بازی آنان را پیاده سازی کنیم.
اطلاعات پروژه
کد محصول : 6007
عنوان پروژه :بازی Click Me
ابزار ساخت :
سازنده بازی :
اطلاعات مالی
قیمت :0
سهم موسسه خیریه :مبلغی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.
سهم سایت : مبلغی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.
سهم صاحب پروژه : مبلغی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.
کمک به خیریه
اطلاعات دانلود
لینک دانلود :
حجم فایل : -
رمز فایل فشرده :
امور مالی
عضویت در خبرنامه
captcha

طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت مارکت 021

Copyright © 2016 market021.com All rights reserved