reresh
captcha
0910-54 54 104
0939-55 55 140
عضویت
ورود به حساب کاربری

بازی سونیک

حتما خیلی از شما کاربران عزیز با بازی سونیک آشنایی قبلی دارید. یک بازی زیبا و سرگرم کننده که برای رده سنی کودکان و نوجوانان مناسب است. سونیک نام شخصیت خرگوش در بازی است که وظیفه بازکین هدایت این شخصیت در بازی می باشد. این بازی با استفاده از زبان برنامه نویسی اسکرچ نسخه 2 طراحی و پیاده سازی شده است.

برای شروع بازی سونیک، بازیکن باید روی پرچم سبز که در بالای صحنه نمایش (stage) قرار گرفته است، کلیک کند. بعد از کلیک روی پرچم سبز، صفحه اول بازی نمایش داده می شود. در صفحه اول یک دکمه play وجود دارد که شما بایستی بر روی آن دکمه کلیک کنید تا بازی اجرا شود. پس از اینکه بر روی دکه play کلیک کردید، یک صفحه نمایش داده می شود و در آن از شما خواسته می شود که چند ثانیه برای شروع بازی منتظر بمانید. پس از چند ثانیه انتظار بازی شروع می شود و شخصیت خرگوش که همان سونیک نام دارد به حرکت در می آید. شخصیت سونیک توسط محیط بازی روی به جلو حرکت می کند و بازیکن می تواند با دکمه های بالا و پایین او را هدایت کند. سرعت حرکت سونیک در تمام طول بازی یکسان است و بازیکن نمی تواند سرعت حرکت او را کم یا زیاد کند.

در حین حرکت سونیک در محیط بازی، سکه های طلایی رنگی وجود دارد که بازیکن بایستی با شخصیت خرگوش آن ها را جمع آوری کند. این سکه ها برای زنده ماندن شخصیت خرگوش در طول بازی لازم است. به عبارت دیگر هر بار که شخصیت خرگوش با موجوداتی که سر راه او قرار دارند، برخورد کند، تمام سکه هایی که به دست آورده است صفر می شوند و یک فرصت زنده ماندن خرگوش به بازیکن داده شود. اگر تعداد سکه های بازیکن صفر باشد و شخصیت خرگوش با موجودات سر راه خود برخورد کند، بازیکن Game Over می شود.

مسافتی که بازیکن در طول بازی از ابتدا تا انتها طی کرده است، به عنوان رکورد بازیکن در هر مرحله در نظر گرفته شده و در غالب کلمه Distance که به معنی مسافت می باشد، در بالای صفحه قرار گرفته تا بازیکن بتواند در تمام مدت بازی رکورد خود را ببیند. در آخر وقتی که بازیکن Game Over می شود، یک صفحه برای او ظاهر می شود که در آن مقدار رکورد وی نمایش داده می شود. در این صفحه از بازیکن خواسته شده است که برای شروع مجدد بازی، بر روی پرچم سبز کلیک کند.

برای اینکه بازیکن بتواند از برخورد با موجوداتی که سر راه شخصیت خرگوش قرار می گیرند، نجات یابد بایستی دکمه بالا جهت نمای کیبورد را فشار دهد، تا شخصیت خرگوش بتواند از روی موجودات پرش کند. در برخی از جاهای بازی، که با یک فلش مشکی نشان داده شده است، شخصیت خرگوش بایستی از زیر یک تابلو عبور کند که برای اینکار بازیکن باید از دکمه پایین جهت نمای کیبورد استفاده کند.

با توجه به اینکه در این بازی از شخصیت های کمی استفاده شده و الگوریتم های تقریبا ساده ای برای پیاده سازی بازی مورد استفاده قرار گرفته اند، این بازی می تواند یک نمونه پروژه بسیار خوب برای کاربرانی باشد که قصد یادگیری زبان برنامه نویسی اسکرچ را دارند.

همچنین آموزگاران و مربیانی که قصد آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ به کودکان را دارند، می توانند از این پروژه در مباحث درسی خود استفاده کنند.

اگر به یادگیری زبان برنامه نویسی اسکرچ علاقه دارید و می خواهید این برنامه را در آن اجرا کنید، می توانید مقاله دانلود اسکرچ و آموزش نصب اسکرچ را مطالعه کرده و با استفاده از لینک دانلود که در انتهای مقاله قرار داده شده است، نرم افزار اسکرچ را دانلود کرده و این برنامه را در آن اجرا کنید. این بازی در سایت اصلی اسکرچ که مربوط به دانشگاه MIT آمریکا است، منتشر شده است و توسط یکی از مدیران بخش بازی سازی به نام رضا نوزادی تهیه، گردآوری و تحلیل شده است. شما می توانید سوالات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات کاربران در همین صفحه مطرح کنید، تا مدیران بخش بازی سازی سایت، در اسرع وقت پاسخ گوی شما باشند.

همچنین شما می توانید پروژه های اسکرچ خودتون را به ایمیل scratch@market021.com ارسال کرده تا ما پروژه اسکرچ شما را پس از بررسی با نام خودتان در سایت قرار دهیم.

اطلاعات پروژه
کد محصول : 60014
عنوان پروژه : بازی سونیک
ابزار ساخت :
  • Scratch 2.0
منبع پروژه :
  • scratch.mit.edu
اطلاعات مالی
قیمت : رایگان
سهم موسسه خیریه : مبلغی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.
سهم سایت : مبلغی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.
سهم صاحب پروژه : مبلغی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.
کمک به خیریه
اطلاعات دانلود
لینک دانلود :
حجم فایل : 3 مگابایت
رمز فایل فشرده :
امور مالی
عضویت در خبرنامه
refresh
captcha

طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت نمایشگاه مجازی

Copyright © 2016 market021.com All rights reserved